30 de juny 2008

QUINA TRISTOR (...Hem perdut)

No, ja no parlaré del futbol, doncs per molt que hi ha gent que s'entesta a dir que és només un esport, NO HO ÉS, és política, com tot, almenys en aquell país que ens trepitja i ens escanya. Però tant li fot avui no volia parlar d'això (o sí), del que volia parlar és de la tristor i la mala llet alhora que vaig sentir diumenge al vespre, a la meva ciutat, al meu país a la meva terra, la meva, la nostra no d'ells per molt que diguin que sempre ha estat així, mentida com tot.
Vaig tornar a veure l'exaltació egpanyolista i en alguns casos per sort pocs feixista, si com ho llegiu, vaig torna a veure braços apuntant al cel, vaig tornar a sentir el cara al sol, i vaig veure passajar amb impunitat la bandera "la estanquera" amb el pollastre al mig, sí a Igualada, també vaig sentir com insultaven la meva terra, la meva llengua.
Tot això ho vaig veure i patir voltant pel centre d'Igualada, tot anant de casa d'un amic a un bar on voliem fer una cervesa, un bar on m'agrada anar quan necessito aixecar una mica la meva moral catalanista (parlar en català tranquil·lament, escoltar música de la terra i sentir-me bé amb qui soc i d'on sóc), doncs com us deia voliem... però, no vam poder, el xicot va haver de tancar, per por, ho heu llegit bé, per por, doncs no seria el primer cop que li trenquen la porta, criden i insulten, per ser el que som.
Això sí la policia li estava demanant la documentació a ell i els que estavem amb ell, i mentre el policia li explicava que "...a catalans a nosaltres no ens guanya ningú..." pel costat anaven passant espanyolets, cantant himnes feixistes, amb el braç enlaire i amb estanqueres amb el "toru" i alguna que altre amb el pollastrot.
Mentre estavem allà fora xerrant, anaven passant espanyolets, cridant-nos i insultant, sobretot contra catalunya i els catalans. I jo tota la nit anava pensant, "hem perdut, això està perdut" (no el futbol, en el fons el futbol "tant me fot"), i més veient que els espanyolets orgullosos eren canalla molt jove, però molt (...això està perdut?)
Vaig haver de tancar el mòbil, doncs estava fart de missatgets, suposo i espero, que de conya, però estava de massa mala llet, perquè hem perdut (no el partit, repeteixo).
Jo en veia molts, massa, (hem perdut) mentre la gent que anàvem trobant m'anava dient no pateixis no són tants com semblen, però són molt (hem perdut).
Tot això que us explico no va ser un somni en blanc i negre ni un documental, estava despert i ben despert, doncs quan vaig anar a dormir, i més aviat tard, no podian perquè es van passar tota la nit amb els petards i els claxons tocant el pebrots, però al final com no pot ser d'una altra manera em vaig dormir, amb el nefast pensament de ... hem perdut, quina porqueria....

El dilluns em vaig llevar, després de fer tot el que es fa al matí i abans d'anar a la feina vaig encendre el mòbil, doncs el dia abans el vaig tancar de la mala llet que portava (...hem perdut) em va tornar a venir al cap, maleïda sigui, com es normal duarnt la nit passada vaig anar rebent missatges i trucades que no vaig contestar, i ara els tenia tots de cop. i vaig començar a descartar pel títol del misstage (hosti tú ... hem perdut), però l'últim missatge que tenia el vaig obrir, normal, era de la meva filla (11 anys) que aquests dies va a dormir a casa els avis doncs jo treballo, i aquí es quan m'he possat content i he pensat, NO, NO ESTÀ TOT PERDUT, no tota la canalla que puja es aspanyolista. El seu missatge deia: HEM PERDUT PAPA, PERÒ...

Karles Claudio i Oliva
(carta publicada a La Veu de l'Anoia, divendres 4/7/08)

14 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo estic feliç! LA MEVA SELECCIÓ ha guanyat!!! És que Catalunya ha guanyat la Blanes Golden Cup (hoquei patins), i ara a Buenos Aires!
Seguirem guanyant!

Anònim ha dit...

Hola, Karles,

Jo tinc 20 anys sóc de Barcelona i comparteixo les teves idees. El partit jugat abans d'ahir no va ser un mer partit: es va convertit en tota una exaltació de l'espanyolisme més ferotge i acarnissat. Si hagués estat un mer partit de futbol, la gent seguidora de la Selecció espanyola s'hauria limitat a celebrar-ne la victòria: en cap concepte no haurien insultat els catalans.

Quan van guanyar i vaig sentir tants crits d'emoció, salts dels veïns, etc., i després vaig veure per la tele les notícies, no vaig poder reprimir les llàgrimes. No per res (jo no m'alegro per la derrota d'algú), sinó perquè va ser un moment en què tothom es va treure la màscara i es va mostrar tal com era. Mai no havia pensat que estava envoltat de gent així, que, fins i tot dins de Catalunya, s'entesten a destruir-nos com a poble, cultura, nació, digues-ne com vulguis.

Al mateix temps, a Espanya s'han adonat del que realment passa a Catalunya, han soterrat la idea que som uns nacionalistes radicals i han començat a pensar que som defensors dels colors de la bandera espanyola, que Catalunya és més espanyola que mai. I, en efecte, la gent que viu a les nostres contrades ha fet un ridícul espantós i un despropòsit als veritables catalans de sentiment. La victòria de la Selecció espanyola els ha servit per desinhibir-se totalment, per treure la fera nacionalista destructiva que porten a dins. En aquell moment, tal era la gaubança que poc o gens importava dissimular-la.

I a sobre de banyuts paguem el beure: després, els nacionalistes som nosaltres, els qui imposem la nostra llengua i la nostra cultura. No s'adonen que el nacionalisme català no existeix, que l'únic nacionalisme és l'espanyol. No s'adonen que en el nostre cas la tendència imperant és l'antinacionalisme espanyol, no pas el nacionalisme català. Simplement reclamem quelcom a què tota nació té dret: a regir-se per ella mateixa per assegurar la seva supervivència com a tal.

El genocidi de l'Estat espanyol no coneix límits. Em fa molta ràbia que es pensin que som els seus esclaus i que hem d'acatar les seves ordres sense més ni més. I saps el que més ràbia em fa de tot plegat? Que els catalans tolerem aquesta situació, i fins i tot l'acceptem amb molt de gust i menyspreem la nostra pròpia cultura. Els catalans no som més que la puteta d'Espanya, una puteta que no només exerceix la seva feina per obligació sinó que a més en gaudeix i defensa tal estat de coses. El nostre cas és un clar exponent de massoquisme cultural, fruit de la por creada per dures repressions. Al final, víctimes de maltractaments, ens acabem odiant a nosaltres mateixos. Això és el que és veritablement deplorable, no pas que els espanyols curts de gambals ens humiliïn.

Una abraçada i que sàpigues que no ets l'únic que està indignat amb aquesta situació,

Marc

Arnau, ha dit...

Potser no és el lloc, però bé, ho explico, a Montbui (Barraquetes), uns sudamericans anaven amb la bandera espanyola després de la victòria d'Espanya tot celebran el triomf, cridant vivas i arribas a tort i a dret. Saps què va passar? Es van creuar amb un grup d'espanyols i aquests els hi van furtar la bandera i els hi van dir "iros a vuestro pais, sudacadas de mierda, no nos robeis España". Òbviament els sudamericans van marxar ben ràpid amb la cua entre cames... Amb el bon tracte que rebrien per part nostra si entenguessin la nostra cultura...


Vinga company, guanyarem, no ens hem de rendir.

RESISTÈNCIA ABORIGEN.

Anònim ha dit...

Canya, Canya, canya... canya contra espanya!!!!!

Anònim ha dit...

Que ha passat amb l'article de l'imagina, que l'han censurat? si que son llargues les mans del Mami

Anònim ha dit...

La campanya de boicot a TELECINCO ja ha començat:

La cadena de televisió Telecinco s'ha adherit avui al Manifiesto por la lengua común, que el passat 23 de juny va presentar un grup d'intel·lectuals a Madrid.

La cadena comparteix les exigències d'aquest grup d'intel·lectuals, entre els quals hi ha Mario Vargas Llosa, Fernando Savater o Álvaro Pombo, que demanen que el parlament espanyol elabori una normativa per fixar que el castellà sigui la llengua oficial de tot el territori i l'única 'que pot ser-li suposada' als seus ciutadans'.

Telecinco és la primera televisió que s'adhereix a aquest manifest
A més, Telecinco ha dit, a l'informatiu del migdia, que 'posa a disposició del col·lectiu que porta aquesta iniciativa el seu canal de televisió per donar suport a aquest projecte'.


Si ells s'adhereixen al manifest, nosaltres ens adherirem a una vaga que consisteix en no mirar telecinco.
Això no és un boicot, sinó una vaga. Junts podrem!
Telecinco mai més!
Passa-ho.


PER A QUI NO HO SÀPIGA TELECINCO ÉS LÍDER D'AUDIÈNCIA A CATALUNYA; ELLS A CANVI D'AIXÒ S'ADHEREIXEN A 1 MANIFEST QUE PRETÈN QUE EL CATALÀ (ENTRE ALTRES LLENGÜES) SIGUI RELEGAT I MENYSPREAT.
SI ELS CATALANS ENS UNÍSSIM PODRÍEM ACONSEGUIR FER- NOS RESPECTAR; EN EL SEU DIA HO VAM ACONSEGUIR AMB LA MARCA 'PASCUAL', ARA ÉS HORA D'IMPEDIR QUE AQUESTS FEIXISTES QUE NO ENTENEN EL QUE SIGNIFICA EL RESPECTE A UNA LLLENGUA IGUAL DE VÀLIDA QUE LA SEVA (AMB LA DIFERÈNCIA QUE ELLS ENS LA IMPOSEN A NOSALTRES), NI CONTEMPLEN UNA DIVERSITAT CULTURAL, ENS SEGUEIXIN PRENENT EL PÈL. JA ESTÀ BÉ QUE ENLLOC D'ESTAR- NOS AGRAÏTS, VAGIN EN CONTRA NOSTRA.
ES CREUEN QUE PODEN TRACTAR- NOS AIXÍ I QUE DAVANT D'UN ATAC CONTRA LA NOSTRA LLENGUA ENS QUEDAREM IGUAL?? DEMOSTREM- LOS QUE NO I QUE HAGIN DE RECTIFICAR!!

DESPRÉS DE PATIR DIA RERA DIA LES BARBARITATS DE LA COPE, ETC. A SOBRE AIXÒ?? JA N'HI HA PROU!

Anònim ha dit...

Gent com vosaltres feu que m'avergonyeixi de ser català. Demaneu tolerància quan sou intolerants que no aguanteu la celebració d'un equip de futbol. Vosaltres sou els qui enfoqueu l'esport com a pura política, fent amics a l'altra banda del planeta perquè per orgull no voleu parlar amb els veïns del costat.
Com dius en l'article... Hem perdut! si. Hem perdut la confiança de sortir fora de Catalunya sense que et facin comentaris per culpa de gent obtusa e intolerant com vosaltres. Gracies...
Ho torno a dir... feu que m'avergonyeixi de ser català.

Anònim ha dit...

Gent com vosaltres feu que m'avergonyeixi de ser català. Demaneu tolerància quan sou intolerants que no aguanteu la celebració d'un equip de futbol. Vosaltres sou els qui enfoqueu l'esport com a pura política, fent amics a l'altra banda del planeta perquè per orgull no voleu parlar amb els veïns del costat.
Com dius en l'article... Hem perdut! si. Hem perdut la confiança de sortir fora de Catalunya sense que et facin comentaris per culpa de gent obtusa e intolerant com vosaltres. Gracies...
Ho torno a dir... feu que m'avergonyeixi de ser català.

Anònim ha dit...

Es una llàstima parlar de futbol i que tot desemboqui en temes polítics. Això si que fa fàstig. Culpa de tot això la té el nostre amic Laporta (esperem que avuí comenci la seva destronació....)
Així que anem per parts:
1-. Estic en contra de qualsevol celebració amb violència i falta de respecte: Sigui per la victòria de qui sigui, sel.leccions, clubs, Barça, o Madrid. Tant se m'en fot.
2-. Per altra banda, entenc que tothom té dret a celebrar el que vulgui, com he dit abans, amb respecte. Si volem un pais lliure de veritat, llibertat vol dir això!!!
3-. Nascut a Igualada, em considero català i espanyol. No vaig sortir al carrer diumenge perquè passo de tots aquests extremistes com dius tu, només surto quan ha guanyat alguna cosa el Barça (que, vulguis o no, de veritat m'identifico), però em vaig alegrar de debò per la victoria de la sel.lecció.

Ja ho veus, t'agradi o no, crec que son opinions, com a mínim, sensates i que es mereixen el respecte com el que ens mereixem tots.

Au, siau!

Anònim ha dit...

No heu entès una merda, que no es parla de futbol, es parla de política. Els primers que ho fan política són els espanyolots, i gent com vosaltres si que fa vergonya, i a sobre m'he de sentir culpable de que fagin comentaris de mi i dels insults que fagin ells cap a Catalunya, és el que tenim les colónies que a sobre de fer-nos sentir culpables, ens hi sentim, sobretot gràcies a gent com vosaaltres.......

Anònim ha dit...

HEU PERDUT, SI

Heu perdut pero de veritat.
Encara que la vostra lluita ni es lluita ni es res. Com possaba en un comentari mes adalt, vosaltres demaneu tolerancia, i el que sou es mes fatxes que Franco, a la vostra manera aixó si... Només veient les noticies o articles que teniu en aquesta pagina, dona vergonya ser català. "Gilipolles amb les cares pintades", "capullus amb barret de toreru"..., seria molt facil dir que sou vosaltres els gilipolles QUE FAN PINTADES PER TOT ARREU o els capullus que porten ESTELADES (per cert una bandera inconstitucional al igual a les que vosaltres tant renegueu, amb toro o amb aguilot. No creieu??

Per cert, Com us vau sentir quan els vostres maxims exponents del Barça, (Xavi, Puyol...) Celebraven amb tanta euforia la victoria de la sel.lecció Espanyola a Madrid, inclús dient: VIVA ESPAÑA?????

JAJAJA aixo fa mal eh???

Anònim ha dit...

Ja, hem pedut per culpa d'espanyolots com tu, és la lacra que tenim els catalans, que els espanyols tenen molta gentota com tu en aquest país... I en quan a les banderes quan ells, perdó, vosaltres sortiu amb les vostres amb el pollastrot, no passa res, i quan nosatres sortim amb les nostres ens hi foten problemes...
Apa disfruta la victòria de la teva selecció amb tots els espanyolots com tu, tant si juguen al Barça com si no.
Per cert de català a la selecció egpanyola no n'hi ha cap... catalanets botiflers i venuts com tu, si molts

Anònim ha dit...

Jo no surto amb cap bandera amb aguilot, ni toro ni res, no t'equivoquis. Per molt que us costi entendre, no tots els que ens varem alegrar de la victoria de la sel.leció Espanyola, som fatxes. Ja se que us costa entendre'l pero es el que hi ha. Per cert mira si havien fatxes i mandangues a la celebració, que fins hi tot hi habia Marroquins amb banderes del marroc que es van unir a la festa!!! i jo no vaig veure ningu que els hi va dir res... Ni tampoc vaig escoltar crits en contra de Catalunya, ni res, no us creieu tot el que els vostres companys publiquen als vostres diaris (Enllaç, La veu...)estic segur que com tu, la nit del 29 de juny, no vareu sortir de caseta, per no veure la realitat.
Ah! i no seguiu dient coses com espanyolots o coses aixi, a mi no em molesta pas, a mes soc igual de català com tu, vaig neixer a Igualada,(segurament com tu), pero apart em sento Espanyol, com la majoria de gent que viu a Catalunya, encara que us foti bastant...

De catalans a la sel.lecció Espanyola hi ha bastants. Hi fins hi tot a la vostra veneurada i trista sel.lecció catalana hi juguen varis Espanyols, jeje

Apa! seguiu amb la rabia!!

Anònim ha dit...

Quina ràbia que us fa als espanyols, que mai conseguireu que pensem com vosaltres voleu. Us foteu. Ah i si que vaig sortir, jo no m'he d'amagar de res a casa meva, encara que fàstig sí i molt, quin asco que foteu, renegats....

Visaca la terra, lliure d'opressors...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

 

EINA (inadaptats)

La banda de Vilafranca es reunifica i anuncia la sortida d'un nou disc

ROGER PALÀ, Enderrock
Un mot de ressonància obrera i popular, Eina, és el nom que han triat els Inadaptats per emprendre una nova etapa de la seva carrera. El grup està gravant els temes del seu primer treball discogràfic als estudis de l'Ateneu Popular X de Vilafranca del Penedès, el municipi d'on provenen, amb l'objectiu que el disc vegi la llum abans de l'estiu. El debut estarà basat en L'art de la guerra, un llibre del segle VI abans de Crist escrit per l'estrateg militar xinès Sunzi.

RECULL D'ENGANXINES - recordes?

Aquí teniu un espai on hi aniré possant un recull d'enganxines,
de les que de ben segur quasi tothom ens recordarem.

Apali doncs, a disfrutar

Salut