21 de juliol 2008

70è ANIVERSARI DEL CAMPAMENT REPUBLICÀ DE PUJALT (i on eren els republicans?)

Ara fa 70 anys a Pujalt es vivia la Guerra Civil Espanyola. Des de 1938 i fins al 1399, s'hi va crear i va funcionar la Base d'Instrucció Militar del XV111 Cos de l'Exèrcit Popular.
I per això dissabte 19 de juliol, s'hi va fer un acte de commemoració, per tal de recordar tots els joves, que com va indicar Antoni de Solà i Pereta Alcalde de Pujalt, van defensar la legalitat d'aquella època que era la República, la legalitat en front del cop d'estat que van portar a terme l'exercit membres de l'exercit español.
Acte entranyable amb el parlament de dos excombatents de l'exèrcit republicà, membres del batalló que hi havia a Pujalt.
Tot anava molt bé, però es trobava a faltar quelcom, després d'una hora en acabar l'acte, diguessim, més seriós, De Solà va fer els agraïments als presents i va convidar a tothom a seguir gaudint de la diada, però abans d'acabar, com no, va agraïr la presència als polítics que s'havien apropat a recolzar l'acte de commemoració, i va donar les gràcies a Joan Tardà (Diputat i portaveu al Congrés per Esquerra), i ja està...
Si, com ho heu llegit, ja està. Allà no hi havia ningú més (a part dels representants de Pujalt, i no puc assegurar si d'altres pobles del voltant, doncs no conec a tot s els polítics de la comarca) però polítics de la capital de la comarca i polítics a nivell comarcal no hi havia ningú. Molt fort ens van quedar de pedra, ho vam comenatr uns quants que estavem per allà, i tots vam concordar amb el mateix, que allà no hi havia ningú a part del Tardà.
Es pot entendre d'alguns partits, com el PP, però hi ha altres partits que hi estaven obligats, era el seu deure, la seva obligació ser allà mentre dos excombatents republicans explicaven les seves memòries, republicans de l'exèrcit popular, que van lluitar per defensar la llibertat, aquesta de la que ens omplim tant la boca en temps de pau, però allà a part del poble i el seu alcalde no hi havia ningú més per agrair-los la seva lluita.
I sobretot hi vaig trobar a faltar un partit de la comarca, d'acord hi havia un representant, però no en representació de la comarca o de la capital d'aquesta.

Ara començo a entendre perque es van treure lo de republicana del seu nom...

Volia parlar de l'acte i la diada que és va viure a Pujalt, però no he pogut em vaig indignar molt, jo i altre gent amb la que vaig tenir oportunitat de parlar. Em sap greu, a part de De Solà i Tardà, cap altre polític donant les gràcies en nom de la població d'Igualada i l'Anoia a aquells dos avis, que van perdre la seva joventut pels turons de Pujalt, lluitant per tots nosaltres, per vosaltres que no hi vau anar també....

Jo sí que els hi vull donar les gràcies, GRÀCIES Manel i Joan.....

Apa salut i república, la lluita continua.

Per veure més fotos.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

ufff, t'indignes per tot tu, oi???

Els politics estarien a la platja, no passant calor mentres dos yayos explicaben batalletes.

Per cert quina lluita que hi va haber a Pujalt!!! mes sonada que la batalla del ebro, tu!!

Anònim ha dit...

Em sembla que el que jo he deixat ben clar és que a Pujalt hi havia una Base d'Instrucció Militar, i que els avis van lluitar. En cap moment he parlat de cap batalla a Pujalt. Si ho has entès així em sap greu, és que no ho he explicat bé.

I indignat si que ho estic.
Ah, i jo m'indigno pel que em dona la gana, més faltaria.

Anònim ha dit...

anònim, la gent s'alegra, s'excita, s'emprenya, es diverteix... i s'indigna amb el que vol... o el que el provoca. I en aquest cas, en Karles té prou motius per fer-ho. Jo vaig anar dissabte a Pujalt i la veritat és que era llastimós no veure-hi cap polític, especialment d'Esquerra (abans, Esquerra REPUBLICANA DE CATALUNYA)
També he de dir-te que trobo molt més greu la teva falta de respecte per "dos yayos que explicaben batalletes" que no pas la "indignació" del Karles. Aquests "yayos" que dius tu van perdre els anys joves, les il.lusions i, molts d'ells, la vida.

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

 

EINA (inadaptats)

La banda de Vilafranca es reunifica i anuncia la sortida d'un nou disc

ROGER PALÀ, Enderrock
Un mot de ressonància obrera i popular, Eina, és el nom que han triat els Inadaptats per emprendre una nova etapa de la seva carrera. El grup està gravant els temes del seu primer treball discogràfic als estudis de l'Ateneu Popular X de Vilafranca del Penedès, el municipi d'on provenen, amb l'objectiu que el disc vegi la llum abans de l'estiu. El debut estarà basat en L'art de la guerra, un llibre del segle VI abans de Crist escrit per l'estrateg militar xinès Sunzi.

RECULL D'ENGANXINES - recordes?

Aquí teniu un espai on hi aniré possant un recull d'enganxines,
de les que de ben segur quasi tothom ens recordarem.

Apali doncs, a disfrutar

Salut